إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

الأربعاء، 19 سبتمبر 2012

دفتر مذكراتى

التاريخ 4/3/2010
اليوم / الخميس
مدينة الإقلاع : القاهرة
مدينة الوصول : ينبع 
وصلت  حوالى الساعة الواحدة ينبع  ووصلت  فجر الجمعة الرياض
ذكرى زى أحلام من الماضى السحيق 
كنت حاسس انى فى غيبوبة وقتها
مكنتش عارف أفرح لانى سبت مصر
ولاأزعل لأنى رايح للمجهول

االغريب انى شلت كل حاجه تخصنى من مصر 
مسبتش اى ذكرى ليا وكأنى كنت بنهى وجودى فيها
كنت جايب معايا دفتر مذكرات دايما بسجل فيه هو اقرب اصدقائى ومستودع  أسرارى
فى البداية قلت لازم اسجل فيه يوميا ملخص اليوم 
لكن مع الوقت بدات اسجل كل فترة 
مسجل فيه كل اسرارى 
مشاكلى وحكاياتى
 لكن مستحيل اى حد يقرأه يطلع منه معلومة او حتى جملة مفيدة 
المواضيع المهمه او الاسرار كلها كنت بكتبها بنظام رموز معينه 
بحروف وارقام 
كنت بكتب فيه بكل صراحة 
واسجل فيه الى مش بقدر احكيه لحد
بسجل فيه عن الاشخاص اللى قابلتهم وأثرو فيا سواء ايجاب او سلب
وفى اشخاص طبعا مفيش داعى انهم يذكرو أصلا

مش بحب اثق فى حد او حد يقرب منى ويعرف الى جوايا 
متعودتش على  كدا
ومحدش قدر يخترقنى اطلاقا
لانى مش بحكى فكان لازم اسجل الى بحس بيه علشان تقدر تعدى وعلشان منساش اى حاجة
فى حاجات كتير من صنع القدر كنت بتقبلها بصعوبة 
كنت لازم اكتبها
فى مواقف مينفعش تتنسى 
ولاتتمسح من الذاكرة 

الغموض اسلوب حياة 
انت بحر اسرارك
3 شهور رمضان
5 أعياد
4 عمرة فى مكة
ومازال العد جارياً والعرض مستمراً
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
دفترمذكراتى أنت بحر أسرارى 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
لو اخترت ملخص لحياتى  هيكون
قطر الحياة لأحمد مكى


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق